Arrow
Arrow
Shadow
Slider

10 Sposobów na Piękną Skórę Latem

Ochrona włosów przed słońcem

10 Sposobów na Piękną Skórę Latem

Pomogą ci uniknąć problemów ze skórą latem.
Lato to piękna pora roku, ale słońce i upał mogą dać się skórze i włosom we znaki. Nie znaczy to jednak, że mamy unikać słońca! Wystarczy odpowiednia pielęgnacja i troszkę ostrożności, aby cieszyć się latem w pełni!

Pomogą ci uniknąć problemów ze skórą latem.

Lato to piękna pora roku, ale słońce i upał mogą dać się skórze i włosom we znaki. Nie znaczy to jednak, że mamy unikać słońca! Wystarczy odpowiednia pielęgnacja i troszkę ostrożności, aby cieszyć się latem w pełni!

 1. Wypróbuj samoopalacz

Promieniowanie ultrafioletowe (UV) od słońca, jest bardzo szkodliwe, szczególnie promienie UVA. Mogą nie tylko poparzyć skórę, przyśpieszyć jej starzenie, ale także mogą prowadzić do raka skóry.

Zamiast leżeć godzinami na słońcu, skorzystaj ze złotego blasku słońca … z tubki! Polecamy szczególnie te samoopalacze, które dają stopniowe zabarwienie skóry i jednocześnie nawilżają. Dzięki nim, skóra jest gładsza, a ty masz lepszą kontrolę nad kolorem, rzadziej też powodują smugi. Pamiętaj jednak, aby przed aplikacją samoopalacza przygotować skórę – złuszczając martwy naskórek peelingiem. Inaczej skóra może się nierównomiernie zabarwić.

2. Filtruj się!

Wielu dermatologów zaleca używanie filtrów przeciwsłonecznych (SPF) z faktorem co najmniej 30. „Skin Cancer Foundation” wskazuje, że wg. przeprowadzonych testów, produkty zawierające SPF 30 blokują jedynie 4 procent więcej promieni czyli — 97 procent w porównaniu do 93 procent blokowanych przez SPF 15. Zatem masz więcej ochrony z SPF 30, ale nie z podwójnej ilości SPF 15. W przeszłości, filtry o szerokim spektrum ochrony przeciwsłonecznej nadawały skórze białawy odcień ze względu na nieprzejrzysty charakter tlenku cynku i dwutlenek tytanu, które fizycznie blokują promienie UV, ale teraz dzięki bardziej wyrafinowanym preparatom można uzyskać lepsze korzyści z ochrony przed słońcem bez upiornego wyglądu.

Kilka porad:

  • Sprawdź listę składników; powinny zawierać filtry blokujące promienie UVA i UVB,
  • Nakładaj preparat z filtrem regularnie, ponieważ może się zmywać pod wpływem wody lub potu,
  • Nawet podczas pochmurnej pogody promienie ultrafioletowe mają wpływ na skórę, zatem używaj preparatów z filtrem nawet w mniej słoneczne dni,
  • Wiele produktów do makijażu i do pielęgnacji zawiera SPF, ale nie daj się zwieść: sprawdź, jaki jest ich SPF i jeśli jest poniżej 15, zastosuj dodatkową ochronę.

3. Ochrona ust

Nie zapomnij użyć produktu z SPF także na usta.

4. Pielęgnacja włosów

Słońce wpływa także na twoje włosy, ale jest wiele produktów z filtrami SPF, które może użyć po umyciu włosów. Jest to szczególnie zalecane, gdy farbujesz włosy. Pamiętaj jednak, aby nie myć włosów zbyt często.

5. Złuszczaj się od głowy do stóp

Ekskluzywne peeling działają dobrze, ale podobny efekt uzyskasz stosując gąbkę lub rękawicę do peelingu myjąc nią regularnie ciało. Delikatne złuszczanie jest podstawą szczególnie po zabiegach depilacji woskiem, szczególnie w okolicy bikini. Zapobiegają też wrastaniu włosków.

6. Nawilżanie I odżywianie olejkami

Na przesuszone łokcie i pięty wspaniale pomaga olejek migdałowy czy z awokado. Doskonale też odżywiają przesuszoną skórę.

7. Bądź delikatna dla swojej skóry

Peelingów chemicznych, kremów i innych produktów zawierających kwasy glikolowy i retinoidy nie należy stosować, jeśli spędzasz dużo czasu na słońcu. Te zabiegi mogą uwrażliwić skórę na słońce i spowodować więcej szkód dla skóry. Jeśli musisz ich używać, noś kapelusz i używaj silnych filtrów przeciwsłonecznych do ochrony twarzy. Podobne zalecenia dotyczą cię, jeśli przyjmujesz niektóre antybiotyki, takie jak tetracykliny, które również powodują, że skóra jest bardziej podatna na oparzenia słoneczne.

8. Wypróbuj mineralny makeup

Mineralny makeup ma lekką pudrową bazę, więc nie powoduje świecenia się skóry tak szybko, jak regularny podkład. Mineralny makeup ma też często naturalny SPF i w dodatku nie wydasz fortuny.

9. Jesteś tym, co jesz

Twoja skóra potrzebuje witamin i minerałów, aby była zdrowa. Jedz świeże owoce sezonowe i warzywa z lokalnego targu. Produkty bogate w antyoksydanty i proteiny jak owoce, warzywa, ryby, jaja stymulują produkcję kolagenu, aby skóra była elastyczna i zapobiegają zmarszczkom.

10. Pij dużo wody

Słońce może wysuszyć skórę i sprawia, że więcej się pocisz, dbaj o nawodnienie pijąc dużo wody. Jeśli jesteś aktywna, musisz pić co najmniej 8 szklanek wody w ciągu dnia. Bądź jednak ostrożna: zbyt duża ilość wody wypijana w ciągu dnia, może być niebezpieczna.

Eleanor Roberts, PhD, Christine Wilmsen Craig, MD