Arrow
Arrow
Shadow
Slider

Dlaczego warto ćwiczyć zimą?

Dlaczego warto ćwiczyć zimą?

Zima powoduje, że nasz metabolizm przechodzi w sen zimowy. Aura też nie nakłania do ćwiczeń. Słońce późno wstaje i wcześnie zachodzi, jest godzina 20.00 i już chce się spać. Tymczasem warto właśnie zimą ćwiczyć, aby zyskać energię i zapobiec odkładaniu się oponek… Ćwiczenia nie tylko pomogą twojej figurze, ale także kompleksowo cię usprawnią i piękniejesz! Ćwiczenia fizyczne to także remedium na trądzik, zmarszczki, szarą cerę i inne niedoskonałości.

Zima powoduje, że nasz metabolizm przechodzi w sen zimowy. Aura też nie nakłania do ćwiczeń. Słońce późno wstaje i wcześnie zachodzi, jest godzina 20.00 i już chce się spać. Tymczasem warto właśnie zimą ćwiczyć, aby zyskać energię i zapobiec odkładaniu się oponek… Ćwiczenia nie tylko pomogą twojej figurze, ale także kompleksowo cię usprawnią i piękniejesz! Ćwiczenia fizyczne to także remedium na trądzik, zmarszczki, szarą cerę i inne niedoskonałości.

 

Jest mnóstwo powodów, aby zacząć ćwiczyć. Za kilka miesięcy zaczyna się sezon bikini (już wkrótce!), a 20 minut ćwiczeń dziennie zwalcza stres! Bez względu na to jaką masz motywację, musisz przyznać, że korzyści z ćwiczeń są oczywiste. Ekstra bonusem, jaki otrzymasz będzie też zdrowa skóra.

Permanentny blask
Gdy podczas ćwiczeń serce pompuje, zaopatruje twoją cerę w mocną dawkę natlenionej krwi, co ostatecznie daje Ci pofitnesowy blask na twarzy, mówi Noëlle S. Sherber - dermatolog z Maryland,.

Redukcja zmarszczek
Ćwiczenia pomagają utrzymać optymalny, zdrowy poziom hormonu stresu – kortyzolu. Podwyższony poziom kortyzolu jest bezpośrednio powiązany ze zwiększoną produkcją sebum, co powoduje więcej wyprysków. Zbyt duża ilość kortyzolu może także powodować rozbijanie kolagenu, a co za tym idzie, powstawanie zmarszczek i wiotczenie skóry. Ćwiczenia pomagają w produkcji kolagenu, mówi Amy Dixon psycholożka i trenerka gwiazd z Los Angeles, zwiększona ilość białka pomaga utrzymać gładką i elastyczną skórę.

Trądzik precz!
Regularne ćwiczenia poprawiają krążenie. To odżywia skórę, dostarczając więcej natlenionej krwi mówi Mauro C. Romita, chirurg plastyczny z New York. Dodatkowo pomaga usunąć toksyny z ciała. Pocenie się oczyszcza zatkane pory na skórze. Ćwiczenia korygują równowagę hormonalną, co zapobiega powstawaniu trądziku u dorosłych.

Jeśli masz trądzik i szykujesz się do ćwiczeń, pamiętaj, aby nie ćwiczyć w makijażu, używaj oczyszczających chusteczek i oczyszczaj nimi cerę. Korzystaj z ubrań z systemem wet-dry, aby zapewnić właściwą cyrkulację potu podczas ćwiczeń.

Zdrowsze włosy

Lepiej natleniona krew to także lepiej odżywione cebulki włosów, dzięki czemu włosy stają się mocniejsze, zdrowsze i szybciej rosną. Ponieważ ćwiczenia odstresowują, odżywają też włosy I stają się mniej łamliwe I przestają wypadać.

Jeśli chodzi o najlepszy rodzaj ćwiczeń dla twojej skóry, wszystko jest w porządku. Każdy ruch poprawi krążenie i pomoże zmniejszyć stres, ale dobrze jest mieszać rodzaje ćwiczeń tak często jak to możliwe. Ważne, aby ćwiczyć 30 minut dziennie, może to być joga, spacer, bieganie, pływanie, fitness, taniec, co tylko chcesz…

Mój sposób na motywację do ćwiczeń zimą…

Mam steper, przed telewizorem i umowę ze sobą, że mogę oglądać, ale tylko ćwicząc na steperze. Pomaga!