Cookies

Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym portalu, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb każdego użytkownika, jak również dla celów statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszych serwisów internetowych, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności.

Arrow
Arrow
Shadow
Slider

Pozbądź się zimowych kalorii!

Pozbądź się zimowych kalorii!

Wbrew pozorom zima daje nam nieskończenie wiele okazji do aktywności fizycznej. Kilogramów możesz pozbywać się na stoku, sali gimnastycznej, a także w domu. Sprawdź, ile kalorii spalisz wykonując poszczególne ćwiczenia! Przeczytaj porady Agnieszki Owczarek – psychodietetyka i eksperta marki Noble Health.

1. Zimowe spalanie tłuszczu

Najwyższa pora wyciągnąć narty i łyżwy z piwnicy! Szusując na górskich trasach, znacznie poprawiasz swoją wydolność oraz krążenie krwi. Dzięki temu w 60 minut spalasz ok. 480 kalorii. Dla zwolenniczek łyżwiarstwa jest jeszcze lepsza wiadomość. Podczas godzinnej jazdy na lodowisku angażowane są mięśnie całego ciała, dzięki czemu pozbywamy się od 200 do 800 kalorii.

2. Relaksacyjny spacer

Bieganie na mrozie to domena zawodowców? Nic bardziej mylnego! Nie bój się ujemnych temperatur, ubierz się na cebulkę i poświęć 30 minut dziennie na poranny lub wieczorny jogging. W ten sposób możesz stracić od 300 do 450 kalorii, w zależności od tempa. Jeżeli czujesz, że brak Ci kondycji do takich ćwiczeń, wybierz zimowy spacer. Godzinna przechadzka zapewni ci utratę 250 kcal, a także lepszą odporność.

3. Ujędrniające pływanie

Twoje wizyty na basenie to gwarancja ogólnej poprawy samopoczucia i zdrowia. Najwięcej kalorii spalisz, pływając kraulem oraz delfinem, choć liczy się tutaj również intensywność i długość treningu. Mimo wszystko, godzina pływania zapewni ci spalenie ok. 500 kalorii. Co więcej, masz szansę wzmocnić mięśnie, wymodelować talię i biodra oraz poprawić jędrność biustu.

4. Efektywny fitness

Zimowe wieczory możesz wykorzystywać na wizyty w klubach fitness. Jest to o tyle dobre, że pod ręką masz całą gamę sprzętów i przyrządów, które na różne sposoby pomagają zrzucać kilogramy. Również ćwiczenie w grupie znacznie zwiększa motywację do walki o zgrabne ciało. Warto zainwestować w karnet, ponieważ 60 minut aerobiku gwarantuje spalenie aż 400 kalorii, nie mówiąc już o znacznej poprawie kondycji organizmu. 

Wypróbuj też ćwiczenia TABATA. To specjalny 5 minutowy, intensywny trening interwałowy wymyślony przez japońskiego naukowca. Zestaw ćwiczeń ma za zadanie zaangażować jak największą liczbę mięśni. Poprawia wydolność tlenową i pomaga „podkręcić” metabolizm organizmu. Dlatego jest szczególnie polecany osobom, które pragną szybko, ale bezpiecznie schudnąć. Proces spalania kalorii trwa nawet kilka godzin po zakończonym treningu.

5. Domowy aerobik

Kiedy zima skutecznie zniechęca Cię do wyjścia do klubu fitness, możesz spalać tłuszcz w domowym zaciszu. Nie musisz od razu wykonywać specjalistycznych treningów. Efekty przyniesie każda aktywność fizyczna. Poza tym, możesz wykonywać tutaj nieograniczoną ilość ulubionych ćwiczeń. W zrzuceniu kilogramów mogą pomóc Ci także prace domowe. Odkurzając mieszkanie przez godzinę, tracisz ok. 350 kcal, podczas prasowania – 180 kcal, a myjąc podłogi lub okna – 300 kcal.

6. Zimowe doładowanie

Aktywność fizyczną warto wspomagać odpowiednią dietą i suplementacją, które gwarantują trwałe efekty. Sięgaj po produkty bogate w witaminy i nienasycone kwasy tłuszczowe, takie jak owoce warzywa oraz ryby. W okresie zimowym nie może zabraknąć również suplementacji, która dodatkowo przyspieszy redukcję masy ciała, np. zestaw Get Slim Line. Kapsułki i saszetki oparte są na bazie naturalnych ekstraktów m. in. z zielonej kawy oraz zielonej herbaty. Dodają energii i pomagają pobudzić metabolizm.

Skomentuj

Komentujesz jako Gość.